Olyan történik az üzemanyagárakkal, amire tavaly ősszel volt utoljára példa

Most is csak az egyik üzemanyag ára változik...

Keleti szomszédunkban kedvezőtlen folyamatok játszódnak le: májusban már ötször emelték az üzemanyagok árát.
Az olajpiac is figyelemmel kíséri a kereskedelmi tárgyalások határidejének meghosszabbítását, ugyanis a vámháború éleződése ronthatja a globális gazdaság növekedési kilátásait. Az olajárak emelkedtek a korai ázsiai kereskedelemben hétfőn, a Brent nyersolaj határidős ára 37 centtel, azaz 0,6 százalékkal, hordónként 65,15 dollárra emelkedett, ugyanakkor a plusz nem bizonyult tartósnak, kora reggelre 64,50 dollár köré ereszkedett vissza az ár, ami nagyjából megegyezik az egy héttel ezelőttivel.
Az olaj árát közben folyamatosan csökkenti az a várakozás, amely szerint az OPEC újabb termelésnövelésről dönthet a nyáron. A kínálat növelése pedig akár hosszabb távon letörheti a piaci árakat, főként, hogy az olajigény jelentős megugrására nincs esély – ismertette a Világgazdaság.
A lap arra is felhívta a figyelmet, hogy
a forint mozgása reménykedésére adhat okot az autósoknak.
A magyar fizetőeszköz ugyanis erősödött a dollárral szemben, hétfő reggel 354 forint körül kellett fizetni egy dollárért míg egy héttel ezelőtt ez négy forinttal több volt. Figyelembe véve, hogy az olajpiacon sem történt nagyobb esemény, viszont a forint jól teljesít,
a Mol akár egy enyhe árcsökkentésről is dönthet.
Persze az olajtársaságot semmi sem kötelezi döntésre, elképzelhető, hogy kivár – írta a Világgazdaság.
Közben Romániában Egyre drágább az üzemanyag. Keleti szomszédunkban a benzinárakat az áprilisi csökkentések után májusban már ötször emelték, miközben Magyarországon ennél jóval kedvezőbb a tendencia.
A normál benzin literenként 4 banival lett drágább, míg a gázolaj ára változatlan maradt. Bukarestben a peco-online adatai szerint a Petrom kútjain a benzin literenként 6,97-7,05 lejbe, a gázolaj pedig 7,05-7,10 lejbe kerül literenként. Amennyiben nem következik be törés a folyamatokban, és idehaza a jövő héten tovább mérséklődik az üzemanyagár, miközben a román oldalon folytatódik a drágulás,
lassan felmerülhet, hogy Romániából megéri átjárni tankolni Magyarországra
– írták.
A Világgazdaság összeállításában arra is rámutatott, hogy számottevő eltérés tapasztalható sok esetben a magyarországi töltőállomások által alkalmazott árak között.
Drágábbak a színes, vagyis a nagy márkához tartozó kutak, és olcsóbbak a fehérek, vagyis a diszkontok
Nagynak számít a Mol, az OMV, a Shell és az Orlen – jegyezték meg.
A cikkben hangsúlyozták,
két hibát is elkövethet az az autós, aki csak az előbbiek alapján választva dönt arról, hol vegyen benzint, dízelt.
Az egyik hiba az, ha a márkahű sofőr nem figyeli, hogy a kedvenc hálózatának éppen melyik benzinkútját választja. A nagyobb forgalmú helyeken lévők mindig sokkal, literenként akár 30 forinttal is drágábbak a kisebb forgalmúaknál.
A másik hiba pedig az, ha azt hisszük, hogy a diszkontkút sokkal olcsóbb. Kedvező esetben persze megvan a földrajzilag közeli – vele azonos „benzinkútbokorhoz” tartozó –, színes kutakéhoz mért, több tíz forintos árelőnye, de ez nem alapértelmezés. Nem kizárt, hogy nincs is különbség – húzta alá a gazdasági portál.
Ezt is ajánljuk a témában
Most is csak az egyik üzemanyag ára változik...
Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay